Ulama Benteng

Ulama Benteng

Rabu, 22 Jun 2011

Biar Ringkas, Bermakna, Padat, dari Hati ke Hati

Sekadar kenangan dan hiasan - mendapat lencana selepas tamat program OBS di Lumut Disember 2010. Latihan fizikal di sini banyak mendidik kami untuk cekal hati, lasak dalam menyempurnakan tugasan biarpun dalam kesusahan dan tekanan.
Ya Allah, kekalkan kami terus menerus ikhlas menjadi hamba-Mu yang cemerlang! :)



Buat sahabat-rakan pengunjung dan pembaca blog saya ini, diucapkan assalamu'alaikum.

Alhamdulillah dan insya Allah, setiap hari kita yang bertambah bakal bertambah dengan kualiti sebagai hamba Allah yang berjalan menuju akhirat.

Saya kini masih lagi dalam musim peperiksaan. Ada dua lagi kertas: Jumaat 24 Jun dan Isnin 27 Jun. Pada 3 hingga 18 Julai pula, insya Allah saya bersama-sama rakan-rakan dalam kursus geologi akan mengembara ke Australia Tengah (Central Australia) untuk tujuan kajian dan pemetaan. Pohon doa anda semua, agar urusan saya dimudahkan Allah dan dikurniakan kejayaan. Dalam masa yang sama, saya dalam penantian 6 bulan untuk balik ke Malaysia dan menamatkan pengajian siswazah.

Saya memohon maaf andainya blog ini tidak begitu kerap dikemas kini dengan entri yang panjang. Saya mendapati ada sahabat-rakan yang kerap kali bertandang ke sini. Seandainya tidak termuat catatan baru dalam tempoh yang agak lama, saya mengajak kita semua untuk mengulang kaji catatan yang lama juga mudah-mudahan lebih kuat kefahaman dan dorongan untuk beramal dengannya.

Pada masa yang sama juga, saya juga ingin menyatakan kembali bahawa bentuk perkongsian di sini agak berbagai-bagai, seperti yang telah saya muatkan di sini: http://ikhwanzhaki.blogspot.com/p/mengenai-blog-ini.html . Insya-Allah, saya juga bercadang, adakalanya catatan di sini adalah seringkas dan seumpama perkongsian status di Facebook. Jadi, sahabat-rakan semua boleh menambah komen dan perbincangan.

Insya-Allah, hingga ketemu lagi. Usah biarkan sesaat yang berlalu tanpa ada penghambaan yang soleh dan ikhlas kita kepada-Nya.

Biar Ringkas, Bermakna, Padat, dari Hati ke Hati


......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Insya ALLAH, komentar ada dihargai demi menyuburkan budaya ilmu.

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...