Ulama Benteng

Ulama Benteng

Jumaat, 16 September 2011

Sahabat-sahabat, Kita Rebut Apa Yang Pasti

Buat para sahabat yang sudi mengunjungi blog saya ini,

Terasa terpanggil saya nak berkongsi hikmah ini, insya Allah datang dari hati saya sendiri. Mungkin sedikit sebanyak perjalanan kehidupan setakat ini membuatkan kesedaran saya semakin bertambah berkesan.

Jom kita rebut apa yang pasti. Yang pasti? Apakah itu?

Yang pasti di sini ialah keredhaan Allah. Setiap apa sahaja kita laksanakan, dengan niat 100% ikhlas kerana-Nya dan mematuhi peraturan agama pelaksanaannya, maka insya Allah itu sudah menjadi satu perkara yang pasti.

Percayalah, bahawa makhluk tidak menjanjikan apa-apa kepastian pun. Maksud saya, jika kita memburu apa yang nampak menarik di dunia sahaja, perkara itu belum pasti lagi.

Pada masa yang sama juga, ayuh kita lebih mengukuhkan pergantungan kita kepada Allah. Dia-lah Sebaik-baik Yang Menjadi Pergantungan seluruh makhluk-Nya.


...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Insya ALLAH, komentar ada dihargai demi menyuburkan budaya ilmu.

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...