Ulama Benteng

Ulama Benteng

Jumaat, 18 September 2009

Salam Lebaran 'Aidil Fitri


Assalaa mu'alaikum w.b.t., Salam Mahabbah Fillah dan Perjuangan,

Segala puji milik Tuhan Yang Maha Agung Pemilik Seluruh Alam ini, selawat dan salam atas Rasul Junjungan, Nabi Muhammad s.a.w., ahli keluarga dan para sahabat baginda.


Kepada yang dicintai dan dikasihi:

Ayahanda Ahmad Zhaki, bonda Hajjah Kalsom, kakanda Nasibah dan suami serta anak-anak mereka, kakanda Nuwairah dan suami serta anak-anak mereka, kakanda Nurul Ain dan suami serta anak-anak mereka, adinda Aishah, ahli-ahli keluarga terdekat (ibu bapa saudara, sepupu), jiran-jiran di Taman Mesra Kuala Nerang Kedah, sahabat-sahabat seperjuangan APIS, pensyarah dan bekas pensyarah Darul Quran JAKIM, pimpinan dan bekas pimpinan PKPIM, rakan-rakan sepengajian di Sri KDU 2007-2008, MCKK 2002-2006 dan guru-guru serta pelajar dan bekas pelajar MCKK, , sahabat-sahabat seperjuangan di South Australia, sahabat-sahabat, rakan-rakan dan kenalan yang dikenali dan mengenali diri ini.

Selamat Hari Raya Aidil Fitri 1430 H / 2009.

Maaf Zahir dan Batin.

Semoga ALLAH menerima puasa dan segala 'ibadah kita. Moga-moga kita memperoleh segala macam janji keampunan, pembebasan daripada api neraka dan ketinggian ganjaran ALLAH s.w.t.

Semoga ALLAH terus menetapkan kita pada jalan ketaatan dan kebaikan kepada-Nya selepas Ramadhan, diizinkan untuk bertemu dengan Ramadhan, malam Al-Qadrnya pada tahun akan datang.

Bersama-samalah kita meraikan hari kemenangan yang dikurniakan ALLAH ini dengan penuh kegembiraan, kesyukuran, kesopanan serta kembali kepada fitrah.

Bukankah hari kemenangan ini mengingatkan kita akan hari kemenangan yang lebih besar di akhirat kelak? Insya ALLAH, semoga ALLAH terus tetap memberikan hidayah dan kekuatan kepada kita untuk mentaati-Nya dengan sebaik-baik ketaatan sehingga kita semua selamat sampai menjejakkan kedua-dua kaki di dalam syurga ALLAH dengan rahmat-Nya, mengecapi setinggi-tinggi ni'mat dengan melihat zat ALLAH semasa pertemuan dengan-Nya serta terus kekal berada dalam syurga tanpa ada sudah-sudah.

Aamiin, aamiin, aamiin.

Semoga saya dan sahabat-sahabat di perantauan beroleh ketabahan dan ketenangan untuk meraikan 'Aidil Fitri di perantauan dan berjauhan dengan insan-insan terdekat. Kali pertama meraikan 'Aidil Fitri di perantauan dan berjauhan dengan keluarga tercinta. Mungkin pagi raya nanti menjadi saat paling berkesan menitiskan air mata kehambaan, sebagaimana disebutkan sahabat-sahabat yang sudah berada di sini.

Buat keluarga tercinta, insya ALLAH 'Aidil Adha akan kita raikan bersama-sama di rumah di tanah air nanti. Berjauhan dalam 'Aidil Fitir ialah satu rahmat daripada ALLAH kerana Dia hadirkan perasaan lazat menjadi anak soleh kepada kedua-dua ibu bapa dan adik-beradik.

Ya ALLAH, kukuhkanlah ikatan pergantungan kami kepada-Mu. Keredhaan-Mu matlamat buruan kami.

2 ulasan:

  1. Salam'alaikum ustaz Ikhwan.

    Salam eid fitri, semoga rahmat dan maghfirah Ilahi bersama kita semua. Doakan juga buat seluruh umat Islam. Insya Allah.

    BalasPadam
  2. Salam 'alaikum ustazah,

    Aamiin bagi segala doa. Insya ALLAH, doa menjadi 'ibadah kita sepanjang hayat.

    Jazakumullah khairal jazak.

    Waiyyakum ( ucapan salam eid fitri dan doa-doa).

    BalasPadam

Insya ALLAH, komentar ada dihargai demi menyuburkan budaya ilmu.

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...