Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Ahad, 21 Februari 2010

Allahu Allah, Ketenangan itu Kurniaan-Mu

Assalaa mu'alaikum w.b.t., Salam Mahabbah Fillah dan Perjuangan,

Segala puji milik Tuhan Yang Maha Agung Pemilik Seluruh Alam ini, selawat dan salam atas Rasul Junjungan, Nabi Muhammad s.a.w., ahli keluarga dan para sahabat baginda.


Ya Allah ajarkan kepada kami 'ilmu yang bermanfaat, dan berikan manfaat kepada kami daripada 'ilmu yang Kau ajarkan.

Benarlah apa yang disebut-sebut para 'ulama, kalau kita berkawan dengan orang yang menjual minyak wangi, kita akan mendapat lekat bau wangi tersebut. Sebaliknya, andai kita berkawan dengan pembuat besi, kita akan mendapat lekat bau tersebut.

Gambar membawa pelbagai mesej, kan? Beberapa gambar sepanjang ziarah saya ke Darul Quran JAKIM, Kuala Kubu Bharu, Selangor pada siang tadi (20 Februari 2010).





Semoga Allah memberkati dan memelihara persahabatan yang dijalinkan, bersama-sama saling memberi nasihat, motivasi, bantuan dalam perjalanan ini. Destinasi kita tetap sama, mudah-mudahan dapat selamat menghadap Allah s.w.t.

Kenangan yang sangat indah di bumi barakah ini, insya Allah satu perpisahan yang dipelihara Allah s.w.t. Kejernihan wajah, kesopanan tutur kata amat memikat hati, menjelmakan kebersihan hati insan-insan tersebut.



Ya ALLAH, kukuhkanlah ikatan pergantungan kami kepada-Mu. Keredhaan-Mu matlamat buruan kami. Tetapkan kami ikhlas dalam mentaati-Mu.Selamat dan sejahterakanlah perjalanan kami menuju-Mu. Matikanlah kami dalam menyebut kalimah tauhid.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Insya ALLAH, komentar ada dihargai demi menyuburkan budaya ilmu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...