Ulama Benteng

Ulama Benteng

Jumaat, 5 Februari 2010

Rahmat ALLAH Luas Melaut, Tiada Bertepi

Assalaa mu'alaikum w.b.t., Salam Mahabbah Fillah dan Perjuangan,

Segala puji milik Tuhan Yang Maha Agung Pemilik Seluruh Alam ini, selawat dan salam atas Rasul Junjungan, Nabi Muhammad s.a.w., ahli keluarga dan para sahabat baginda.

Ya Allah ajarkan kepada kami 'ilmu yang bermanfaat, dan berikan manfaat kepada kami daripada 'ilmu yang Kau ajarkan.

Jiwa muda saya dulu sering kali memikirkan perkara yang berlawanan arus dengan apa yang diaturkan Allah s.w.t.

Usia makin bertambah, Allah makin sedarkan saya dengan kehebatan hikmah Dia menetapkan sesuatu. Saya makin merasainya.

Rahmat Allah melaut luas tiada tepian. Jalan untuk sampai kepada-Nya pun banyak.

Syukur kepada-Mu ya Allah kerana menetapkanku dulu sebagai pelajar MCKK selama lima tahun, bukan sebagai pelajar SMAP Labu, KISAS, atau mana-mana sekolah agama dan maahad tahfiz.

Allah sedarkan saya, ketetapan-Nya adalah tidak sia-sia. Saya berada lima tahun di sekolah elit dan mungkin biah solehahnya kurang menonjol. Allah izinkan saya untuk tahu dan rasa apa yang kurang, apa yang tiada dan apa yang ada.

Allah mudahkan juga jalan untuk kami bermujahadah untuk mengislahkan keadaan.

Insya Allah, kami pohonkan agar setiap detik dalam usaha ini terpelihara kesucian keikhlasan, dibantu dan dipimpin oleh Pemilik kami.

MCKK, insya Allah kami akan usahakan sesuatu yang berharga untukmu!



Ya ALLAH, kukuhkanlah ikatan pergantungan kami kepada-Mu. Keredhaan-Mu matlamat buruan kami. Tetapkan kami ikhlas dalam mentaati-Mu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Insya ALLAH, komentar ada dihargai demi menyuburkan budaya ilmu.

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...