Ulama Benteng

Ulama Benteng

Jumaat, 13 November 2015

Usia lebih lama, malam mereka hidup dengan ibadah




Kelas sebentar tadi, saya berbual dengan ibu juruterbang Air Asia tadi. Beliau baya para ibu kita.

Allah, amat tersentuh dengan apa yang beliau kongsikan kepada saya. Bagaimana dihidupkan malamnya. (Beliau sekadar bertanya kepada saya apakah aturan amalan lain yang boleh dibuat semasa qiamullail).

Namun, dengan cara beliau, saya boleh faham, bahawa malam mereka ini adalah jenis yang panjang dengan ibadah. Allahu Allah. Istimewa, mereka dijemput oleh Allah untuk bermunajat dalam masa istimewa.

Ini adalah kali kedua secara dekat saya dengar dengan telinga sendiri bagaimana para ibu-bapa kita, mereka pada usia sedemikian, mereka semakin merasai akan tibanya 'detik tersebut' dan bagaimana malam mereka lebih banyak ibadah berbanding tidur kosong.

Ya Allah, ampuni kami. Kami akui betapa saratnya dosa kami pada siang hari menyebabkan kami terhalang daripada ibadah malam yang mulia, dan diberati badan kami untuk memenuhi nafsu tidur semata-mata.



*Gambar dari sweetquran.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Insya ALLAH, komentar ada dihargai demi menyuburkan budaya ilmu.

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...