Ulama Benteng

Ulama Benteng

Ahad, 1 Disember 2013

Hadiah si isteri untuk si suami


Kredit gambar: media.photobucket.com

Hadiah si isteri untuk si suami

Untuk si isteri yang menjadi bidadari solehah kepada si suami yang punyai himmah yang tinggi, iltizam yang kuat, jihad dalam berkhidmat kepada agama dan umatnya serta bekerja gigih untuk wawasan besar akhirat,

maka banyaklah hadiah dan pengorbanan si isteri tersebut kepada si suaminya, memberikan hadiah dan pengorbanan dalam bentuk kurangnya masa mereka bersama sebagaimana kebanyakan orang awam (kerana memberi laluan kepada suami masa untuk dimanfaatkan kepada umat), diberikan sokongan moral kepada suami agar kepenatan usaha itu terubat.

Ya, kerana janji mereka untuk menjadi suami isteri di dunia dan di akhirat, maka mereka tidak ada gusar lagi bahawa janji Allah itu adalah benar, bahawa dunia ini hanya persinggahan terlalu sebentar, bahawa dunia ini hanyalah medan ujian dan amal untuk dijadikan bekalan dan pengumpulan pahala dan redha Allah yang akan ditunaikan di syurga kelak. Ketenangan, kebahagiaan, kerehatan sebenar yang tidak putus-putus dinikmati hanyalah di syurga sana.

Kurangnya masa bersama ketika di dunia kerana sibuk bekerja untuk kehidupan bersama yang kekal di akhirat. Walaupun masa yang ada bersama begitu terhad, tapi kualitinya memberikan bekas. Fokus pada masa yang ada.

Beruntung kan jika kita ada makrifah (kenal) Allah, tahu tujuan hidup? Kenikmatan syurga (dalam bentuk makrifah) sudah segera dirasai sejak dunia lagi.

Semoga Allah membantu dan membimbing kita untuk menjadi golongan yang solihin dan solihat di sisi-Nya.

"Menuju Akhirat"


اللهمّ صلّ على سيّدنا محمّد وعلى آله وصحبه وسلّم
اللهمّ اختم لنا بحسن الخاتمة
اللهمّ ثبّت قلوبنا على دينك وعلى طاعتك
اللهمّ ادخلنا الجنّة بغير حساب ولا سابقة عذاب
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Insya ALLAH, komentar ada dihargai demi menyuburkan budaya ilmu.

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...