Ulama Benteng

Ulama Benteng

Isnin, 24 Januari 2011

Berpakaian dengan Pakaian yang Dimuliakan Allah




Bab berpakaian merupakan bab yang mustahak dalam kehidupan umat Islam. Hal ini demikian kerana tindakan seseorang muslim itu dalam mematuhi piawaian dan syariat berpakaian sebagaimana yang digariskan agama Islam menjadi manifestasi iman, taqwa dan kesyukuran yang ada pada dirinya.


Kita menzahirkan rasa kesal akan budaya yang meremehkan isu penutupan aurat dengan sempurna. Kita berharap, berdoa dan merancang untuk meningkatkan usaha penyampaian kesedaran dan kefahaman yang lebih baik kepada umat Islam supaya perkara besar ini dapat kita fahami dan hayati dengan sebaik-baiknya.


Orang yang berpakaian sebagaimana disuruh Allah dengan ikhlas, maka dia telah memperoleh kemuliaan yang sangat tinggi. Berpakaian dengan cara sebaliknya bererti dia sendiri yang menjatuhkan diri dalam lembah kehinaan.


Wanita Muslimah yang menutup aurat dengan sempurna sebenarnya memelihara kehormatan dirinya kerana bahagian-bahagian tubuhnya yang berharga tidak menjadi tatapan umum, baik jin atau pun manusia. Apa yang lebih utama, tubuh badan mereka tidak menjadi bahaman mata liar yang dikuasai nafsu buas.


Ya Allah, kurniakan kami ikhlas, mujahadah, kelazatan dalam mentaati perintah-Mu dalam menutup aurat dengan sempurna.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Insya ALLAH, komentar ada dihargai demi menyuburkan budaya ilmu.

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...