Ulama Benteng

Ulama Benteng

Jumaat, 25 Oktober 2013

Berkhidmat Sebagai Guru Al-Quran dan Fardhu Ain Peribadi

Salaam,

Alhamdulillah, Allah perkenankan izin saya untuk menjadikan usaha mengajar dan mendidik umat Islam ini dengan ilmu bermanfaat sebagai salah satu kesungguhan menjadikan sumber pahala yang berterusan dan persiapan menuju akhirat.

Pengalaman mengajar Al-Quran dan sebahagian ilmu agama alhamdulillah saya telah ada dan bawa sejak zaman universiti di Adelaide: baik dalam bahasa Melayu mahupun dalam bahasa Inggeris.

Keluarga pertama yang menghubungi saya setelah menjumpai laman kelolaan saya: http://tutorquran.blogspot.com/ setelah beliau mencari dalam Google.

Kedua-dua pihak ibu bapa dan anak-anak mereka selaku pelajar sendiri memberikan kerjasama, kesungguhan, hormat serta minat yang begitu tinggi dan saya sangat memhargainya.

Mudah-mudahan Allah membantu, memberikan kekuatan dan keikhlasan kepada saya serta kemudahan dalam proses mengajar sekarang, menjadi tapak latihan untuk saya membina kualti penyampaian yang in syaa Allah akan menjadi persiapan untuk berkongsi dan mengajar pada sidang hadirin dan kuantiti bahan yang lebih banyak pada masa akan datang.

Sahabat-rakan semua,

Kalian juga wajar ambil peluang ini. Gunakan apa-apa kemampuan dan kelebihan yang kita ada sebagai persiapan terbaik menuju hari akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Insya ALLAH, komentar ada dihargai demi menyuburkan budaya ilmu.

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...