Ulama Benteng

Ulama Benteng

Khamis, 26 Mei 2011

Walau sudah diikat, belum lagi pasti dimiliki

Sekadar pengalaman sendiri, terlihat bagaimana golongan ustaz-ustazah yang pernah mengikat antara satu sama lain sebelum perkahwinan, namun pada akhirnya, dengan kehendak Allah, jodoh tiada antara mereka.

Apa-apa pun, berusahalah untuk kita menjadi hamba-Nya yang baik, yang bertaqwa dan ikhlas dalam segenap amal.

Persiapkan diri untuk menjadi bakal pasangan yang sangat menekankan kepentingan beramal. Insya-Allah, usaha untuk bertemu jodoh akan dipermudahkan Allah.

Pernikahan ialah perkongsian pintar yang amat besar nilaiannya, untuk sama-sama menuju ke syurga Allah. Misi mulia mengembangkan zuriat dan generasi yang berpegang teguh dengan institusi ilmu dan ulama.

Mudah-mudahan Allah perkenanan doa dan keazaman kita untuk merasai nikmat mawaddah wa rahmah dalam keluarga yang bakal dibina. Allahumma amiin.

Ya Allah, sudah tentu kami sentiasa berusaha dan menginginkan keluarga yang bakal dibina ialah keluarga bersama bakal pasangan yang punyai agama, yang beramal dengan ilmu yang dimiliki, yang punyai 'aqidah yang sahihah, yang punyai akhlak yang hamidah (terpuji). Mudahkanlah urusan kami.... hamba yang sentiasa faqir ini melafazkan permintaan sebagai bukti kefaqiran hamba, bukti hamba memerlukan-Mu wahai Allah....sudah cukup pengetahuan-Mu atas segala apa yang kami perlukan...

(Sekadar ingatan bersama, perkahwinan ialah sunnah Nabi kita s.a.w. , apa salahnya kita mula mempertingkatkan kesediaan bagi melaksanakan wawasan mulia ini, mula merancang dari sekarang....)


...

2 ulasan:

  1. jodoh ditangan Tuhan~
    yang penting usaha:)

    BalasPadam
  2. Insya Allah, jodoh dalam kekuasaan Allah. Teruskan ikhlas berusaha.

    Jazakumullah khair sudi bertandang di teratak ini.

    BalasPadam

Insya ALLAH, komentar ada dihargai demi menyuburkan budaya ilmu.

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Berpegangteguhlah dengan institusi Ahlus Sunnah Wal Jama'ah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...